Reeks Genesis 6

15-02-2014 10:36

SEUNS VAN GOD DIE STERKSTE MANNE

 
Genesis 6:1-4 Een van die vriende het gevra om meditasies oor die begin van Genesis 6 te skryf. Juis omdat dit hier om ´n moeilike gedeelte van die Bybel gaan. Dit is ook regtig een van die gedeeltes wat nie maklik is om te verstaan nie. Ons sien in die geskiedenis ook onder Bybelgetroue verklaarders van die Bybel verskil in uitleg. Ek gaan probeer om die verklaring ook toe te pas op ons lewe in 2014. Ek hoop om ´n reeks meditasies oor die hele hoofstuk Genesis 6 te skryf. 
Genesis 6:1-4 beskryf ’n besondere periode in die mensheid se geskiedenis. Die aantal mense het sterk vermeerder. Die keuse vir ’n huweliksmaat was nie meer so beperk nie.
Wie is nou die seuns van God? Die mees aanneemlike verklaring is volgens my dat ons hier lees oor die sterkste en magtigste manne wat toe op die aarde leef. Dit lyk dalk vreemd. Ons moet daarop let dat die woorde “van God” in die Hebreeus ’n stylfiguur kan wees wat op die oortreffende trap wys. Voorbeelde daarvan vind ons in: Gen 30:8; 1 Sam 14;15 en Jona 3:3. In hierdie voorbeelde lees ons letterlik: “worstelinge van God”; ’n skrik van God” en “’n stad van God”. ’n Goeie vertaling by hierdie voorbeelde is: “bomenslike worstelinge”; “’n geweldig groot skrik” en “’n ontsaglik groot stad”. Ons kan die “seuns van God” ook vertaal met die “sterkste seuns”. Ons sien in die volgende meditasies dat dit hier regtig sin maak.

 

RECHT VAN DE STERKSTE

 
Genesis 6:1-4 Voordat ik verder ga met de verklaring moet ik nog een opmerking maken over de NBV vertaling hier. We lezen daar in vers 1 over de zonen van de goden. Dat geeft een verkeerde indruk alsof er meer goden zijn en zij kinderen hebben. Terecht kiezen bijna alle vertalingen voor: zonen van God. 
Het gaat hier om de sterkste mannen op aarde. De sterkste mannen kijken rond en zien mooie vrouwen. Het zijn de dochters van mensen. Daarmee wordt uitgedrukt dat ze niet de kracht van deze mannen hebben. De mensen zijn kwetsbaar. De sterkste mannen lijken onverslaanbaar. De mooie vrouwen hebben niet de kracht om zich tegen deze mannen te verzetten. Het recht van de sterkste is nu op de aarde gaan heersen. 
Als voorbeeld van zo’n sterke man op aarde die het recht van de sterkste laat heersen, kun je hier aan Lamech denken. Deze Lamech neemt voor zich al twee vrouwen. We horen hem tegenover zijn vrouwen brallen: “Ada en Silla, hoor wat ik zeg: Vrouwen van Lamech, luister naar mij! Wie mij verwondt, die sla ik dood. Zelfs wie mij maar een striem toebrengt. Kain wordt zevenmaal gewroken. Lamech zevenenzeventigmaal.” Gen 4:23,24. De sterkste mannen worden hier tirannen. Ze stellen hun kracht niet in dienst van God en Zijn Rijk. Nee, ze worden tirannen die alleen hun eigen rijk willen bouwen. Zo komt er al meer ellende in de wereld. Mensen gaan voor hun eigen genot over lijken.
 

VAN GOD AFHANKLIK

 
Genesis 6:1-4 Die sondige lewe, volgens eie begeertes, het op aarde so toegeneem dat die sterkste mans na willekeur die vroue wat hulle wil hê, neem. Die neem van meerdere vroue word veral onder die sterktes en die magtiges al hoe meer ’n gewoonte. Die sterktes neem vir hulle die mooiste vroue wat hulle maar verkies. Dit is ’n simtoom van die toenemende verderf van die mensdom.
Die HERE reageer daarop in vers 3. Die mense word in daardie tyd nog baie oud. Dit is God se Gees wat die lewe gee. Sonder dat die Gees die lewe, die asem gee, kan niemand bly lewe nie. Die HERE sien hoe mense al hoe meer hulle lewe misbruik. Hy sal wys dat die mense van Sy Gees afhanklik is om te kan lewe. God se straf vir die mensheid is dat hulle nie meer so lank sal lewe nie. Die leeftye wat toe tot omtrent 900 jaar is, sal verminder. Dan sal hulle hul eie sterflikheid beter besef. Besef dat hulle lewe broos is. Sien Psalm 103:14-16. Die mens se leeftyd sal afgaan en dan kom die tyd dat mense nie ouer as 120 jaar word nie. Ook die sterktes en die magtiges moet erken dat hulle die lewe niet self kan vashou nie. Ook ons moet in ons tyd besef dat ons deur oefening en ‘n gesonde lewe die lewe nie kan vashou nie. Net deur die geloof in Christus gee de Gees ons ewige lewe!
 

GEWELDENAARS

 
Genesis 6:1-4 De tijd waarin de sterkste mannen met de mooiste vrouwen trouwen is ook de tijd waarin er reuzen of giganten komen. De geweldigen waar later nog grote verhalen over verteld worden. Ook later lezen we nog over reuzen. Zie bijvoorbeeld Numeri 13:33. Denk ook aan Goliat die uit het geslacht van de Enakieten kwam. Dat waren grotere en sterkere mensen dan de gewone bevolking.
Het meest waarschijnlijk lijkt het dat juist uit die verbintenis van de sterkste mannen en de mooiste en sterkste vrouwen deze grotere en sterkere mensen zijn voortgekomen. Het waren ook de machtigste mensen die voor zichzelf genoeg goed voedsel kregen. We zien ook bij de edelen in Nederland in de Middeleeuwen dat die vaak langer en sterker waren dan de rest van de bevolking omdat ze altijd goed te eten hadden. Van jongs af. Zo is er een logisch verband tussen de verbintenis van de zonen van God met de dochters van de mensen en het voorkomen van reuzen in die tijd. 
Deze reuzen waren geweldenaars. Mensen om bang voor te zijn. Toch moeten deze geweldenaars net als de machtigen van onze tijd eens voor Christus verschijnen. Dan is er niets van hun geweld en macht over. Dan is alleen van belang of je je leven machtig of zwak in dienst van God en je naaste gesteld hebt.
 

HARTSEER BY DIE HERE

 
Genesis 6:5,6 Die HERE sien wat op die aarde gebeur. Niks ontgaan Hom nie. Hy sien ook hoe die mense op die aarde al hoe meer die verkeerde soek. Dit is nie beperk tot ‘n deel van die mense wat op ‘n sekere plek op die aarde bly nie. Dit gaan oor die mens op die aarde. Dit wys daarop dat dit oor die ganse mensheid gaan, waar hulle ookal op die aarde bly. Die ergste is dat die mens se boosheid vanuit sy hart kom. Sy hart is vol verkeerde begeertes en planne. Die mens wil altyddeur net die slegte doen. Sien hierby o.a: Psalm 14:2,3; Rom 3:10-20.
Die HERE sien dit, en dit raak Hom. Dit veroorsaak by die HERE hartseer. Dit word hier uitgedruk met die woorde berou en smart in Sy hart. God se berou is nie dat Hy sê dat Hy ‘n verkeerde ding gedoen het nie. Dit gaan hier oor Goddelike berou; en dit is nooit dat die HERE sê dat Hy vroeër verkeerd gehandel het nie. Die HERE kan berou hê maar nooit op ‘n menslike manier nie. Ek kom môre daarop nog terug.
Die HERE se berou wys sy diepe hartseer oor die sondes wat ons doen. Dit wys ons ook hoe diep die Here Jesus vir ons moes ly. Dit wys vir ons hoe diep God se liefde vir sondaars is wat tot Hom kom. Ondanks die hartseer wat ons Hom besorg, het Hy uit liefde alleen Sy Seun tot ons redding gegee.

 

GODS BEROUW

 
Genesis 6:5,6 We zien heel duidelijk in de Bijbel dat het berouw of de spijt van God iets heel anders is dan menselijke spijt. Als wij over ons berouw praten dan hebben we het meteen over onze schuld. We hebben iets verkeerd gedaan. Het woord spijt in onze mond wijst er ook op dat we iets verkeerd gevoeld of gezegd hebben. 
Dat is bij de HERE niet het geval. Dat zie je op een heel mooie en duidelijk manier in 1 Samuël 15. Om dat te zien is het nodig om in dat ene hoofdstuk vers 11 en 29 met elkaar te vergelijken: 
Vs 11: “Ik heb er berouw over dat Ik Saul tot koning aangesteld heb, omdat hij zich van achter Mij afgekeerd heeft en Mijn woorden niet uitgevoerd heeft. Samuel was hierdoor diep geschokt en hij riep de hele nacht tot de HEERE.
Vs 29: “Ook liegt de Onveranderlijke van Israël niet, en Hij heeft er geen berouw over; want Hij is geen mens, dat Hij ergens berouw over hebben zou.” HSV
Gods berouw is geen menselijk berouw. Hij komt niet op fouten van Hemzelf terug.Die zijn er niet bij Hem.  In Genesis 6 ldrukt Gods berouw uit hoe de zonden van de mensen, die Hij eens goed gemaakt heeft, Hem raken. Het raakt de HERE als mensen zich bekeren en als mensen zich van Hem afkeren. Zie Jeremia 18:6-11!!
 

WEGWAS

 
Genesis 6:7,8 Die HERE kondig nou Sy straf aan oor die mense wat gruwelik van Hom afgedwaal het. Hy kondig aan dat Hy alle mense en diere van die aarde sal verdelg. God sal ‘n straf stuur wat die hele aarde en elke lewende wese sal tref. Die woord wat Hy vir “verdelg” gebruik is ‘n opmerklike woord. Letterlik beteken hierdie woord “wegwas”. Ons lees hierdie woord ook in ‘n negatiewe betekenis in Eks 32:32,33. Hierdie woord kan ook ‘n positiewe betekenis hê. Dit word ook gebruik om aan te dui dat ‘n mens se sondes weggewas is. Voorbeelde daarvan is: Ps 51:3,11; Spr 6:33; Jes 43:25;44:22; Jer 18:23.
Die aarde moet skoongewas word van die vuilheid wat die mense daarop gebring het. Die HERE se hartseer roep daarom dat dit moet gebeur.
Ons sien dan ook dadelik dat God se berou nooit beteken dat Hy Sy belofte verloën en Sy plan verander nie. Hy sorg daarvoor dat daar nog een mens is wat genade in Sy oë vind. Nog een mens met wie Hy verder gaan. Die een mens en sy familie is die begin van ‘n nuwe mensheid. Die HERE het ´n belangrike boodskap daarmee dat net Noag genade in Sy oë gevind het. Daaroor volgende week verder.
 

DE HERE GEEN GRILLIGE GOD

 
 
Genesis 6:7,8 Naar aanleiding van enkele vragen en opmerkingen wil ik nog iets zeggen over het berouw van God. Gods berouw is zo anders dan het berouw van mensen. In Zijn berouw is er niets verkeerds bij de HERE. Hij is goed, in en in goed. Bij Zijn berouw speelt geen enkele rol dat Hij onder druk van de omstandigheden wel van plan moet veranderen. De HERE is geen grillige God. Je kunt echt volledig op Hem aan. Voor de volle 100% altijd weer!
We lezen over de HERE die onze God en Vader wil zijn in Jakobus 1:17: “Elke goede gave en elk volmaakt geschenk is van boven en daalt neer van de Vader der lichten, bij Wie er geen verandering is, of schaduw van omkeer.”
Het berouw van de onveranderlijke God is niet het berouw van de zondige en veranderlijke mens. Hij is God en gaat ons verstand ver te boven. Daarom kunnen we ons helemaal aan Hem toevertrouwen en is vast en zeker wat Hij ons belooft. Geweldig om de HERE zo te mogen kennen. Wie in geloof zich tot Hem keert, mag er zeker van Zijn dat je om Christus vergeving krijgt en Hij je meeneemt naar het eeuwige leven. Wie zich van Hem afkeert en zijn eigen weg gaat zal voor eeuwig verloren gaan. De HERE is de trouwe God van het verbond.
 

GENADE GEVIND

 
Genesis 6:8 Ons lees hier: “Maar Noag het genade gevind in die oë van die HERE.” Van die miljoene mense wat op die aarde leef is dit net Noag wat nog genade in God se oë vind. Hoekom net Noag? Hoekom net hy en sy gesin en is dit nie so met al die ander miljoene mense op die aarde nie? Jy sou kon wys op Noag se opvoeding. Alles wys daarop dat Noag ‘n gelowige opvoeding gekry het. Sy oupagrootjie was Henog. ’n Man waarvan ons in Genesis 5 lees dat hy met God “gewandel” het. Henog was in sy tyd al ’n uitsondering onder die mense. Hy was dit wat namens die HERE die mense indringend gewaarsku het. Hy het steeds weer gesê dat God se oordeel oor hulle kom as hulle so bly leef. Ons lees daaroor in Judas 14-16. Die HERE het Noag se oupagrootjie van de aarde weggeneem sonder dat hy gesterf het. Hy was vir die mense toe nog jonk: 365 jaar. Die HERE neem Henog sonder om dood te gaan op in die hemel. Dit was ’n teken van God vir die mensheid. Die teken waarmee Hy Henog aanwys as Sy profeet. Mense luister tog na wat hierdie man vir julle gesê het. Ons sien hier hoe al in Noag se voorgeslag die HERE iemand uitgekies het om die mensheid op te roep om hulle te bekeer. Die HERE het nog lank geduld. Nog tot Noag en dit is verseker meer as 700 jaar later. Die HERE is uit liefde ’n genadige God.

 

ALLEEN NOACH

 
Genesis 6:8 De opa van Noach was Metusalach. De man die als de oudste bewoner van de aarde te boek staat. De vader van Noach is Lamech. Ook bij Lamech lezen we dat hij op een wereld waar de afval van de HERE al erger wordt met de HERE leefde. Wanneer Noach geboren wordt, komt er uit zijn mond een profetie van de HERE. Hij vertelt bij de geboorte van zijn zoon Noach dat deze jongen voor troost zal zorgen. Juist als Gods straf, Gods oordeel over het land zal gaan, is Noach het die voor troost zorgt. De HERE zorgt dat er in hem en in hem alleen nog toekomst voor de mensheid is. Juist dan zie je dat de diepste reden voor Gods genade aan Noach niet is dat hij als een gelovige, als een rechtschapen man leefde. Het was juist Gods onnoemelijke liefde dat Hij in die wereld vol van afval deze Noach bij Hem brengt. Hem met Zijn Geest ondanks wat om Noach heen gebeurt het leven geeft. Dat hij met zijn gezin in liefde voor de HERE wil leven. In de lijn van het verbond is er opgevoed in de gezinnen van Henoch, Metusalach en Lamech. We lezen van deze overgrootvader, opa en vader van Noach dat ze zonen en dochters verwekte. Noach had broers en zusters. Noach had neven en nichten, ooms en tantes, oudooms en tantes. Maar hij alleen was in de lijn van de voorvaders de HERE in liefde en eerbied blijven dienen. Het komt er op aan dat we steeds weer zelf in ons leven op Gods belofte ingaan. Dat geloof wil de HERE ons en onze kinderen echt geven.
 

GEEN OUTOMATISME NIE

 
Genesis 6:8 Op Noag se prediking met hamer en spyker kom niemand buite sy gesin tot bekering nie. Ons sien hier dat die lewe in geloof nie outomaties kom nie. Ook nie as ’n mens gelowig opgevoed is nie. Ons sien dit later weer by Noag se kinders en kleinkinders. Onder andere as Noag na die sondvloed dronk raak en naak wakker word, sien ons hoe Gam in ongeloof leef en reageer. Dan is dit Sem en Jafet wat geseën word terwyl Gam en sy kleinseun Kanaän geen seën kry nie. 
Hierdie dinge is vir ons lewe in geloof belangrik. Om ons steeds weer tot selfbeproewing te bring. Ons kan nooit met ons vinger na die HERE wys om Hom van ons ongeloof en ander mense se afval die skuld te gee nie. Nie as dit om onsself gaan en ook nie as dit om ons geliefdes gaan nie. Dit is nooit ’n goeie verskoning om te sê dat die HERE nie die geloof gegee het en jy of ander daarom nie kan glo nie. Dit is juis so dat ons met ons ongeloof en ons sondes die HERE verdriet aandoen. Dit maak Hom hartseer. Hy soek juis die bekering van elke mens. Hy soek jou en my lewe! Dit is hoekom Hy Sy Seun gegee het om tot in die hel, tot in die dood Sy oordeel onder ons sondes te dra. So groot en diep is Sy liefde vir sondaars. Die HERE klop op jou hart deur ’n gelowige opvoeding, deur kategese, deur prediking, deur mense wat jou van Christus vertel. Hy roep jou tot geloof.
 

EEN STANDBEELD VOOR NOACH?

 
Genesis 6:8 Juist in het verbond is er het geweldige voorrecht dat de HERE met Zijn stem, dat Christus met Zijn bloed, met dat Goddelijke hart vol liefde zo dichtbij komt. Dat is ook zo in de tijd van Noach. Als Noach namens God tot de mensen spreekt. Kom! Kom als een mens die weet dat je het niet verdiend hebt. Die Christus voor vergeving en nieuw leven zo nodig heeft. Elke dag. Ik heb de Heilige Geest zo nodig om in deze wereld vol afval ondanks mijzelf als kind van God te willen leven. Om me in liefde aan Christus te verbinden. Het gaat erom dat je de belofte die God je geeft in diepe afhankelijkheid van Hem door Zijn Geest aanneemt en zo echt met de HERE leeft! 
Noach leeft zo, geleerd door de Heilige Geest. Dan zie je weer dat ook dat het gelovige leven van Noach niet de grond is voor Gods genade. Het is niet zo dat we voor Noach een standbeeld moeten oprichten omdat hij ervoor gezorgd heeft dat de HERE toch nog verder wilde met de mensen. Dat wij als het ware ons leven nu op aarde aan Noach te danken hebben. Nee, de dank komt toe aan de HERE die Noach uit genade Zijn liefde geeft en uit genade met hem en zijn familie verder wil gaan. Op weg naar de Christus als de Verlosser van wie ook Noach het moest hebben.
 

WANDEL MET GOD

 
 
Genesis 6:9 In ’n wêreld waarin die goddeloosheid heers, leef Noag. Wat van hom gesê word val daardeur nog meer op. Ons lees dat hy met God wandel. Wandel met God wil sê dat iemand naby die HERE wil wees. Hy wil so lewe dat hy God nie van hom vervreem nie. Die nabyheid van God was vir Henog die belangrikste in sy lewe. Iemand wat voor God se aangesig wandel, steek hom nie vir die HERE weg nie. Jy wil so lewe dat jy nie bang vir God hoef te wees nie. Jy wil so lewe dat dit goed is in Sy oë. 
Dit is wat ook in ons tyd so belangrik is. As die HERE vir jou die Persoon is vir wie jy bo alles in liefde wil leef. As jy raaksien dat Christus se koms nie anders as God se onverdiende liefde vir die wêreld is nie. As jy raaksien dat God se liefde een en al ‘n wonderlike wonder is dan gaan die leef met Hom vir jou bo alles. Dan wil jy gaan liefhê wat die HERE liefhet, dan wil jy gaan haat, ook jou eie lewe, wat in Sy oë nie reg is nie. Die HERE haat die sonde en jy wil dit ook gaan haat. Dan wil jy jou lewe so gaan inrig dat jy die dinge in jou lewe wil doen, dink en voel wat die HERE graag in jou lewe wil hê. Dan is so leef nie iets wat jy nou eenmaal moet doen nie. Nee, jy wil so graag naby die HERE wees. Hy is jou groot Geliefde. Die Gees wil om Christus offer ons daardie liefde gee. Hy wil ons almal leer om met God te wandel in diepe liefde en vrede. Heilige Gees heilig so al meer ons lewe!
 

DIE KOERS VAN JOU LEWE

 
Genesis 6:9,10 Die geskiedenis van Adam het in die vorige vers geëindig. Vanaf 5:1 tot en met 6:8 het dit duidelik geword hoe die mensheid wat van Adam afstam homself in ‘n uitsiglose posisie gebring het. Die geskiedenis van Noag wys hoe die HERE nogtans ‘n pad van redding gee. Dit wys ook dat die ou en die nuwe wêreld heeltemal en altyd van God se genade afhanklik is. Sonder Sy genade en sonder die leef daaruit bestaan geen redding en ewig lewe nie. 
Noag is die man wat regverdig en opreg is. Hy val op onder sy tydgenote. Sy tydgenote wil selfs nie regverdig en opreg in God se oë wees nie. ‘n Regverdige is iemand wat volgens God se reg en volgens Sy wil wil lewe. Sien hiervoor o.a: Eseg.18:5-9. 
Noag word hier ook opreg genoem. Hierdie woord word ook met onberispelik vertaal. ‘n Offerdier moet ook onberispelik, sonder gebrek wees. Sien o.a: Eks 12:5; Lev 1:3; 3:1. Iemand wat opreg, onberispelik is, leef volgens God se wet en insettinge. Sien Psalm 119:1. As hierdie woord van ‘n mens gebruik word beteken dit nie dat hy sondeloos is nie. Dit wys wel daarop dat daardie mens se hart daarop gerig is om die HERE te volg. Dit is die koers van sy lewe. Dit het Noag se lewe gekenmerk en daarin het hy teenoor die samelewing, sy tydgenote gestaan.
 

CHRISTUS ZO NODIG!

 
Genesis 6:11-14 Als je de verzen 11-14 leest, zie je daar nog een keer hoe de Heilige Geest benadrukt hoe beroerd het er met de wereld, met de mensen voorstaat. De HERE prent het ons hier in! Wat een zonden, wat een slechtheid. Niet maar een deel van de mensen maar echt iedereen. Door en door slecht en het komt er uit ook.
Ja maar dat was toch toen! Daar moet je in onze tijd toch niet zo over praten want wij leven in de tijd na Christus en de uitstorting van de Heilige Geest? Zo wordt nogal eens gepraat maar dit soort praatjes, want meer is het niet, zijn zo door en door verkeerd. Ze maken de levens van zoveel mensen in werkelijkheid stuk. Luister maar eens hoe de Here Jezus zelf spreekt over de wereld zoals Hij die terug zal vinden bij Zijn wederkomst: “Zoals het was in de dagen van Noach, zo zal het zijn wanneer de Mensenzoon komt. Want zoals men in de dagen voor de vloed alleen maar bezig was met eten en drinken, met trouwen en uithuwelijken, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging, en zoals men niet wist dat de vloed zou komen, totdat die kwam en iedereen wegnam, zo zal het ook zijn wanneer de Mensenzoon komt.” Matt 24:37-39
Ook vandaag zien we dit om ons heen! Ook vandaag moeten we onszelf beproeven of we niet voor de wereld leven! Wij en de wereld hebben Christus als enige Redder zo nodig!
 

VERLAAT JE OP DE HERE

 
Genesis 6:11-14 De HERE zegt tegen Noach dat Hij al de goddeloosheid op aarde niet meer kan aanzien. Aan het einde van vers 13 lezen we: “Ik ga hen vernietigen en de aarde erbij.” Letterlijk zegt de HERE dat Hij ze gaat wegwassen. Het water zal de mensen die niet naar de HERE willen luisteren maar voor zichzelf leven wegwassen. Zo wast Hij de aarde als het ware schoon. Al dat vuil op de aarde roept om Gods oordeel. Wat een genade en liefde van diezelfde God dat Hij Noach spaart. Dat Hij tegen Noach zegt: “Maak jij nu een ark van pijnboomhout.”
Het woord ark dat we hier lezen is niet hetzelfde woord als voor de ark in de tempel. De enige andere keer dat dit woord verder in de Bijbel gebruikt wordt, is voor het biezen kistje waarin Mozes als baby gelegd werd. Het woord betekent letterlijk: kist. Het is later ook wel gebruikt voor een doodskist. 
De ark en dat biezen mandje leken ook wel doodskisten. Mozes kon er zelf niet uitkomen. Ook toen de deur van de ark dicht was, kon hij op al dat water er niet uitstappen. De ark had zelfs geen roer. Noach kon op geen manier bepalen waar hij naar toeging. Hij moest wachten, hij kon zich alleen maar verlaten op de HERE. Hij had uit zichzelf ook de dood verdiend en kon alleen overleven en dat echte leven met de HERE voor altijd krijgen als hij zich op God verliet. Je kunt ook vandaag je leven gerust in handen van die ene genadige God leggen.
 

VERTROU OP GOD

 
Genesis 6:11-14 Die opdrag wat Noag van die HERE kry om die ark te bou lyk baie snaaks. Wie gaan nou ’n groot skip bou terwyl in die nabyheid geen water is nie. Nogtans spring Noag aan die werk omdat die opdrag deur die HERE vir hom gegee is. Hy vertrou op die HERE. Hy erken en leef so dat hy op God se wysheid bou. Hy vertrou hom as klein mens toe aan die groot en betroubare God. 
Dis so goed om by Noag die geloof in die HERE te sien. Al is dit so dat sy broers en susters, sy neefs en niggies en sy vriende sê dat hy mal is. Nogtans bou hy op die HERE se woorde. Ons lees daarvan in Hebreërs 11: “ Deur die geloof het Noag, toe hy ’n goddelike waarskuwing ontvang het aangaande wat nog nie gesien was nie, met eerbiedige vrees die ark gereed gemaak tot redding van sy huisgesin, waardeur hy die wêreld veroordeel het en ’n erfgenaam geword het van die geregtigheid wat volgens die geloof is.” Vs 7 
Noag bou in liefde en gehoorsaamheid vir die HERE die ark. Hy is daarin ’n voorbeeld vir ons. Somtyds kan ons nie verstaan dat iets wat de HERE sê so kan gebeur nie. Dan is dit so belangrik dat ons nie op ons menslike verstand en ons eie voorstellingvermoë vertrou nie maar op die HERE! Hy is die God wat wonders doen. Hy is God en Hy alleen! Sy verstand gaan ons verstand ver te bowe.
 

CHRISTUS ARK VAN BEHOUD

 
Genesis 6:11-14 Het is geweldig dat de HERE niet alleen Noach de opdracht gaf om de ark te bouwen. Dat Hij ook Zijn eigen Zoon naar de wereld gestuurd heeft om de echte ark van het behoud, van de redding uit de eeuwige dood te zijn. De Zoon van God, de Here Jezus heeft uit diepe liefde voor God en Zijn uitverkoren kinderen op Vaders opdracht vanuit Zijn hart ja gezegd. Hij is gekomen en heeft Zijn bloed, Zijn leven aan het kruis gegeven. Hij is de ark van het behoud! Je moet bij Hem zijn. Here Jezus wijs mij elke dag Uw weg en leer mij om op Uw weg volgens uw Woord alleen te willen gaan. Leer mij leven volgens Uw Woord. 
Noach en zijn gezin werden van de oude wereld opgetild door het water. Ze kwamen op die schoongewassen wereld weer op aarde. Er was als het ware een nieuw begin, een nieuwe wereld. Maar ook daar ging het weer mis door de zonde in ons hart. Wie leert met verdriet over eigen zonden het bij Christus te zoeken, stapt in de ark van het behoud die Christus verdiend heeft. Hij brengt je als de ark van eeuwige redding naar de andere kant. Naar de HERE in de hemel. Naar de nieuwe aarde. Hij brengt
 dan bij de troon van God in de hemel. Bij die troon, om die troon heen zie je dan dit: de regenboog. De regenboog die zegt: God is trouw. Ook aan het woord dat Hij de aarde niet meer als geheel door water zal vernietigen. Trouw ook aan Zijn belofte: wie bij Christus zijn of haar leven zoekt is door Hem van het oordeel bevrijdt.

 

 

DIE GROOT VERLOSSING

 
Genesis 6:17-22 Die HERE sê nou vir Noag hoe hy al die mense en diere wat op die aarde is, sal laat sterf. Hy sal ‘n watervloed oor die aarde bring. Hierdie watervloed sal vir geen mens en dier die kans gee om die dood te ontvlug nie, want alles op die aarde sal onder water wees. Die toestand van Genesis 1:2 sal vir ‘n tyd lank terugkeer. Die woord wat hier vir watervloed gebruik word, keer in Psalm 29:10 terug. Die HERE wys Sy almag as die Koning in die stuur van hierdie watervloed.
Nogtans beteken dit nie die einde van God se skepping en van die mens wat Hy as Sy beeld gemaak het nie. Die HERE stel teenoor die groot verwoesting die verbond wat Hy met Noag oprig. Dit is die voortsetting van die verbond wat Hy met Adam opgerig het. Die sondvloed wat kom, is die verbondsstraf wat oor die mensheid kom. Die HERE se belofte is nou dat Hy Sy skepping en die mensheid deur Noag en sy gesin wil red. Ook die groot verlossing deur Christus is gerig op die redding van mens en natuur. So groot is God se werk: “Want die skepping wag met reikhalsende verlange op die openbaarmaking van die kinders van God ……. In die hoop dat ook die skepping self vrygemaak sal word van de slawerny van die verganklikheid tot die vryheid van die heerlikheid van die kinders van God.” Rom 8:19…21. 
In Christus word heel God se skepping nuut en gered. Kom tot volle glorie tot eer van God.